Ενώ από τη μια προσπαθεί
το υπουργείο οικονομικών να βρει επενδυτές πρόθυμους να αγοράσουν κυπριακά
κυβερνητικά αξιόγραφα ώστε να αποφύγει το κράτος τη στάση πληρωμών εντός των
επομένων εβδομάδων, το ΑΚΕΛ εξακολουθεί να ζει στον κόσμο του.
Απέδειξε χτες για ακόμη
μια φορά πως εμμένει σε πολιτικές ελλειμμάτων και χρεωκοπίας και είναι φύλακας
άγγελος εκείνων που τις υλοποιούν.
Η χθεσινή απόφαση της
βουλής για επιβολή αυστηρών όρων για την αύξηση κεφαλαίου στις Κυπριακές
Αερογραμμές υπήρξε μια από τις ελάχιστες περιπτώσεις στον κυπριακό
κοινοβουλευτισμό όπου το σώμα στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων.
Σπάνια στο παρελθόν, πήρε
αποφάσεις σε κρίσιμα ζητήματα που δεν ελέγχονταν για την ορθότητά τους και αυτή
η περίπτωση, όπως και η συναίνεση που επιτεύχθηκε τον Δεκέμβριο και τον Αύγουστο
για να περάσουν μέρα δημοσιονομικής εξυγίανσης, θα είναι καλό να μην μείνουν
μεμονωμένα περιστατικά.
Φυσικά, εδώ που φτάσαμε
σήμερα, είναι εκ των πραγμάτων αδύνατο να συνεχιστεί η πολιτική της
κατασπατάλησης δημοσίων πόρων αναθέτοντας στον φορολογούμενο το λογαριασμό για
τις διάφορες επιχορηγήσεις προς την εταιρεία (εξαγορά της Γιουροσύπρια από το
κράτος, αποζημιώσεις για την απαγόρευση χρήσης του τουρκικού εναέριου χώρου,
σημερινή αύξηση κεφαλαίου κ.ά.).
Και το ΑΚΕΛ για μια ακόμη
φορά, κρύφτηκε πίσω από το επιχείρημα της κυβερνώσας βουλής για να κάνει τζάμπα
μαγκιές αντί να ζητήσει από το υπουργικό του Χριστόφια να αναλάβει τις ευθύνες
του και να κυβερνήσει επιτέλους τη χώρα.
Φυσικά, για να λέμε του
στραβού το δίκαιο, η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η εταιρεία, είναι
αποτέλεσμα των χειρισμών προηγούμενων κυβερνήσεων από τον καιρό της ανεξαρτησίας,
που δημιούργησαν υπερπρονομιούχες θέσεις εργασίας στο δημόσιο και επιχειρήσεις με
ιδιοκτήτη το κράτος για να βολέψουν ημέτερους. Και άρα ευθύνονται όλα τα
κόμματα ανεξαιρέτως για την κακοδιαχείριση των πόρων της εταιρείας μια και
είχαν όλα μερίδιο τουλάχιστον στην εξουσία έστω στο πρόσφατο παρελθόν.
Αυτό από την άλλη, δεν
απαλλάσσει καθόλου τον Χριστόφια και τη συμμορία του από τις δικές τους
ευθύνες, αφού ακόμη και τώρα, όπου η εταιρεία αναμένεται πως θα καταγράψει
μεγαλύτερες ζημιές απ' ό,τι πέρσι (πέρσι έκανε 18,8 εκ. ευρώ πριν τη φορολογία
και κατάφερε να επιπλεύσει με τα 20 εκ. ευρώ επιχορήγηση για το τουρκικό εμπάργκο) επέμειναν μέχρι την
τελευταία στιγμή σε ένα 'σχέδιο αναδιάρθρωσης' των 17 εκ. ευρώ.
Επέμειναν σε άτολμες περικοπές
που θα οδηγούσαν την εταιρεία στην ίδια κατάσταση με τη σημερινή με μαθηματική
ακρίβεια εντός ορισμένων και μόνο μηνών.
Αν η χτεσινή απόφαση της
βουλής αποτελεί σύνθημα για ένα νέο ξεκίνημα, που θα επιτρέψει τον
εξορθολογισμό στη διαχείριση των δημοσίων πόρων, τότε υπάρχει ελπίδα για
αισιοδοξία πως αυτή η χώρα θα μπορέσει να δει καλύτερες μέρες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου