Θέλουν, λένε, στρατηγικό επενδυτή. Διασώθηκαν δύο φορές μέσα σε 7 χρόνια, μια φορά μοσχοπουλώντας τη θυγατρική τους στον κύριο ιδιοκτήτη τους. Τη δεύτερη φορά, πήραν δήθεν αποζημίωση, για ζημιές που τους προκάλεσε, δήθεν, η απαγόρευση της Τουρκίας να χρησιμοποιούν τον εναέριό της χώρο. Αναδρομικά.
Δεν πέρασε ένας χρόνος και είναι ξανά στα πρόθυρα της πτώχευσης. Είπε χτες η εταιρεία σε ανακοίνωσή της εδώ:
"Οι Κυπριακές Αερογραμμές σε συνεννόηση και συνεργασία με
τον κύριο μέτοχο τους που είναι
το κράτος, και με τους εκπροσώπους των ιδιωτών μετόχων τους, πράττουν
ότι είναι δυνατό για να διασφαλίσουν όχι
μόνο την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα, αλλά
και την περαιτέρω ανάπτυξη της Εταιρείας, με απώτερο στόχο την επαναφορά της το
συντομότερο στην κερδοφορία. Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους είναι
βασικός στόχος και προς αυτή την κατεύθυνση στρέφονται οι στρατηγικοί
σχεδιασμοί, στους οποίους υπάγεται και η προσέλκυση ενός αξιόπιστου στρατηγικού
επενδυτή".
Μήπως διάβασε κανένας τη λέξη "εξυγίανση"; Τη λέξη "αναδιάρθρωση"; Είναι λέξεις φαίνεται που δεν αρέσουν. Προκαλούν.
Αντί τούτων, θέλουν, λένε, επαναφορά στην κερδοφορία και προσέλκυση στρατηγικού επενδυτή.
Βάλτε τον αυτόματο πιλότο...
Κι όλα αυτά, με "αύξηση κεφαλαίου" αυτή τη φορά, είπε ο εκπρόσωπος της εταιρείας σήμερα στο Τρίτο του ΡΙΚ που θα πρέπει να χρηματοδοτήσει ο βασικός μέτοχος, που είναι το κράτος, άρα ο φορολογούμενος.
Δεν ξέρω αν υπάρχουν "αξιόπιστοι στρατηγικοί επενδυτές" που θα αγοράσουν μια κακοδιαχειριζόμενη επιχείρηση που δημιουργεί 20 με 30 εκατομμύρια ευρώ ζημιά τον χρόνο αν δεν αναδιαρθρωθεί προηγουμένως.
Tη στιγμή μάλιστα, που το πολυάριθμο, υπεραμειβόμενο και αργόσχολο προσωπικό της εγείρει αιτήματα αύξησης απολαβών, εμμένει στην ΑΤΑ, ενώ θα πρέπει να μειωθούν οι απολαβές του, ο αριθμός του και να βελτιωθεί η παραγωγικότητά του.
Το πιο πιθανό σενάριο για μένα είναι πως η εταιρεία θα πετύχει την αύξηση κεφαλαίου, το οποίο θα αναλώσει και αυτόν στην κακοδιαχείριση, διαπραγματευόμενη επάπειρον και ταυτόχρονα με "στραγητικούς επενδυτές" και με τους τραμπουκοσυνδικαλιστές της, είτε μέχρι να κλείσει ή μέχρι να βρεθεί κάποιος να την αγοράσει με σκοπό απλώς και μόνο να εκποιήσει τα περιουσιακά της στοιχεία, δηλαδή για σκοπούς asset stripping, οπότε και πάλι θα κλείσει.
Μέχρι και σ' αυτό το σημείο μπορεί να φτάσει η στρατηγική ηλιθιότητα του Χριστόφια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου