Τετάρτη, 27 Οκτωβρίου 2010

Η 28η Οκτωβρίου και η Διεθνής Οικονομική Κρίση

Όπως κανένα άλλο κράτος ίσως του κόσμου, η Κύπρος κάθε χρόνο εορτάζει τέσσερις "εθνικές" επετείους.

Η προσήλωση των Ελληνοκυπρίων στον εθνικισμό του 1950, έχει ως αποτέλεσμα αντί να γιορτάζουν μία εθνική επέτειο, ή έστω δύο, να γιορτάζουν πολλαπλάσιες.

Στην Κύπρο, γιορτάζουμε πέραν των δύο καθαρά κυπριακών επετείων (1η Απριλίου για έναρξη του αγώνα της ΕΟΚΑ που οδήγησε στην ίδρυση της Κυπριακής Δημοκρατίας που γιορτάζεται έξη μήνες μετά, την 1η Οκτωβρίου), την επέτειο της ελληνικής επανάστασης, την 25η Μαρτίου που είχε ως αποτέλεσμα την ίδρυση του ελληνικού κράτους, και την 28η Οκτωβρίου, όταν το ελληνικό κράτος εισήλθε στον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Το αποτέλεσμα είναι απώλεια χρόνου εργασίας, μάθησης, εξυπηρέτησης και επιπρόσθετα δαπάνες για πανηγυρισμούς που αφορούν ένα άλλο κράτος.

Εάν η Κυπριακή Δημοκρατία καταργήσει τις μη κυπριακές αργίες, θα μπορούσε να επωφεληθεί από μια σημαντική αύξηση της παραγωγικότητας, μια και ο αριθμός των εργάσιμων ημερών θα αυξηθεί κατά 0,8% ετησίως (2 πρόσθετες μέρες επί των συνολικά 250 περίπου εργάσιμων ημερών).

Αυτό θα βοηθούσε την Κύπρο να ξεπεράσει ταχύτερα τις επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και να αυξηθούν τα εισοδήματα και να μειωθούν τα δημοσιονομικά ελλείμματα ενώ υπάρχει και μια πρόσθετη παράμετρος: Θα εξυπηρετηθεί ο σταδιακός απογαλακτισμός των Ελληνοκυπρίων από τις εθνικιστικές αντιλήψεις του παρελθόντος, γεγονός που θα βοηθούσε και στην επίλυση του Κυπριακού (αν και πότε φυσικά)...

Τι νομίζετε;

7 σχόλια:

επαναστατης είπε...

ο τουρκικος εθνικισμος στο μεγαλειο του.να καταργηθει πρωτομαγια που ειναι ξενη γιορτη.μνημοσυνα των προδοτων καβαζογλου και τουρκομισιαουλ που γινονται με την τσεπη μου.τουρκοι η τουρκια ειναι πανω οχι εδω.

Anef_Oriwn είπε...

Αντιπολιτευόμενε,

Και μια δική ΜΟΥ παρέμβαση στο δικό ΣΟΥ Blog …
Ορθή η τοποθέτηση ΣΟΥ για τες 4 “εθνικές” γιορτές που τιμούνται στην Κύπρο (δύο ελληνικές και δύο κυπριακές) ... Κι αυτές κατάλοιπα της ελληνορθόδοξης κρατικής μας ιστορίας. Φυσικά δεν είναι λίγες οι δημόσιες μας αργίες – αν δεν κάμνω λάθος είναι συνολικά 15 συν ακόμα 2-3 σχολικές (μεταξύ των οποίων και τα ονομαστήρια του εκάστοτε Αρχιεπισκόπου) ...

Εκείνο που θέλω να σημειώσω είναι ότι αυτά δεν είναι καθόλου εύκολο ν’ αλλάξουν αν δεν επισυμβούν ριζοσπαστικές αλλαγές στο εποικοδόμημα της κυπριακής κοινωνίας. Χρειάζεται να γίνουν επαναστατικές ανατροπές στην Παιδεία και γενικότερα στην ελληνορθόδοξη κουλτούρα ΜΑΣ – μάλλον στο μακρινό μέλλον . Άσε που οι ισχυρές συντεχνίες των κυβερνητικών υπάλληλων, οι σύνδεσμοι αγωνιστών, παρα-αγωνιστών και υιών και θυγατέρων θα τορπιλίσουν κάθε προσπάθεια! Γι’ αυτό κι ότι πούμεν (έστω και σωστό) έχει μόνο φιλολογικό ενδιαφέρον. Με σπασμωδικές κινήσεις και αποσπασματικές και κριτικές ΤΙΠΟΤΕ δεν πετυχαίνεται!

Αντιπολιτευόμενος είπε...

Επαναστάτη, δεν ξέρω τι θέση έχει σε αυτό θέμα ο τουρκικός εθνικισμός, καταγράφω όμως την πρότασή σου για κατάργηση της Πρωτομαγιάς.
Η επέτειος της δολοφονίας των Καβάζογλου και Μισιαούλη δεν είναι δημόσια αργία. Κι αν θεωρείς πως οι δύο αυτοί άνθρωποι ήταν προδότες θα ήθελα να μου υποδείξεις τι ακριβώς εννοείς. Μια και τουλάχιστον για τον Καβάζογλου μπορεί κάποιος να πει πως αν "πρόδωσε" κάτι, αυτό ήταν ο τουρκικός εθνικισμός, ο οποίος προφανώς σε ενοχλεί, απλώς και μόνο λόγω του ότι είναι τουρκικός και όχι επειδή είναι εθνικισμός, εκτός φυσικά κι αν κάνω λάθος.

Άνευ,
πού τοποθετείς χρονικά το "μακρινό μέλλον" μετά το ναυάγιο της αναθεώρησης των βιβλίων της ιστορίας που κατά την άποψή μου, άν γινόταν, θα ήταν η σημαντικότερη επαναστατική ανατροπή στο χώρο της παιδείας;

Πιστεύεις πως η ΠΕΟ θα υποστήριζε μια τέτοια πρόταση;

Anef_Oriwn είπε...

Αντιπολιτευόμενε,

ΚΑΜΙΑ συνδικαλιστικής οργάνωση [συμπεριλαμβανομένης και της ΠΕΟ φυσικά] ΔΕΝ θα υποστήριζε την κατάργηση αργιών καθώς τούτες αποτελούν μέρες ξεκούρασης, ανάπαυσης και αναψυχής κάθε εργαζόμενου. Κι ΕΓΩ δεν είπα πουθενά στην προηγούμενη παρέμβαση ΜΟΥ ότι πρέπει να καταργηθούν! Συμφώνησα μαζί ΣΟΥ ότι είναι υπερβολικό να έχουμε 4(!) “εθνικές” γιορτές, αλλά μ’ αυτό δεν υπονοώ ότι πρέπει να μειωθούν και οι αργίες [πλην ίσως μιας ή δυο περιπτώσεων], όπως φυσικά ΔΕΝ πρέπει να μειώνονται και οι μέρες [πληρωμένης] άδειας! Μπορεί ίσως να βρεθεί άλλη φόρμουλα διατήρησης τους. Και προσωπικά συνηγορώ υπέρ της πρότασης του κου Φούλλη του “Συναγερμού” για μετακίνηση αργιών ούτως ώστε να δημιουργούνται τριήμερα αργιών ... [Ίσως τούτη η συμφωνία μου με άποψη του Φούλλη να είναι και η μοναδική μέχρι τώρα στην ιστορία ΜΟΥ!!!]

Αναφορικά με «το ναυάγιο της αναθεώρησης των βιβλίων της ιστορίας», από την στιγμή που η αναθεώρηση δεν είχε ευρύτερη στήριξη [και καταστάσεων πέραν της Αριστεράς] ήταν καταδικασμένη να αποτύχει! Και δεν είναι τυχαίο που μέλη της επιτροπής των πανεπιστημιακών για την αναθεώρηση των βιβλίων της Ιστορία έχουν παρατηθεί [λόγω της αντιπαράθεσης και σύγκρουσης τους με τα κατεστημένα]. Προσωπικά δεν βλέπω πως θα μπορούσε να υλοποιηθεί ... [Μόνο μια επαναστατική διακυβέρνηση θα μπορούσε να το εφαρμόσει] ... Όμως ο σπόρος εφυτεύτηκεν [μέσα από τες συζητήσεις έχουν αμφισβητηθεί πολλά ζητήματα που μέχρι τώρα θεωρούνταν ως θέσφατα κι αξιώματα] ...

Αντιπολιτευόμενος είπε...

Συγνώμη που δεν κατάλαβα τον τρόπο με τον οποίο συμφιλιώνεις την αντίφαση να είναι από τη μια πόσο σημαντική η ξεκούραση σε τέσσερις αργίες λόγω εθνικών εορτών, έστω κι αν είναι παράγωγο της εμμονής σε εθνικισμούς παλαιοτέρων εποχών, και από την άλλη να είναι ταυτόχρονα υπερβολικές σε αριθμό. Όμως είμαι βέβαιος πως για να αντιπροσωπεύεις μια τέτοια θέση, μπορείς να την κατανοείς καλύτερα κι από μένα.

Πάντως, αν ήμουν συνδικαλιστής και παραπονιόμουν για τις χαμηλές απολαβές των μελών του συνδικάτου μου δεν θα με πείραζε αν βρισκόταν τρόπος να βγάλουν ένα-δύο μεροκάματα παραπάνω τον χρόνο.

Anef_Oriwn είπε...

Και σίγουρα θα μπορούσαν να βγάλουν και πιο πολλά μεροκάματα (κι όχι μόνο ένα-δυο] αν δεν είχαν καθόλου αργίες ή δεν ξεκουράζονταν καθόλου!

Αντιπολιτευόμενος είπε...

Νομίζω πως η ΠΕΟ αδικεί τον Κολοκοτρώνη αν δεν του κάνει άγαλμα. Έστω με σφυροδρέπανο αντί με γιαταγάνι και πιστόλα! ;)